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Author Topic: NCDZ emulator readme translation  (Read 2472 times)

simonbelmont2

  • Guest
NCDZ emulator readme translation
« on: December 11, 2012, 09:48:03 am »
I want to know what this text means:

Quote
コンパイル方法 - VC++ Tool Kit 2003 使用

  必要なもの:
     Visual C++ 2000以降または、Visual C++ Tool Kit 2003
     Windows 2003 SP1 Platform SDK
     DirectX 9 SDK
     Visual C++ Tool Kit 2003を使用する場合は、.NET Framework 1.1
     (Windows Updateで入手するのが早いです)

  環境構築
     インターネットで「Visual C++ Toolkit 2003 での環境構築」を検索して
     見つかったページの解説に従って、各ツールをインストールしてください。
     苦労したくない場合は、デフォルトの設定でインストールしたほうがいいです。

  コンパイル
     適当な場所にファイルを解凍してください。
     まず、setvctk.batの以下の場所を自分の環境に合わせて編集してください。

     SET PATH=%PATH%;D:\ncdz\Tools
                     ^^^^^^^^
     ツールのインストールの際にインストール先を変更した場合は、該当する
     部分を書き換えてください。
     あとは、コマンドプロンプトでファイルを解凍したフォルダに移動してから
     make でコンパイルできると思います。

Thanks!

DarknessSavior

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Re: NCDZ emulator readme translation
« Reply #1 on: December 11, 2012, 12:25:27 pm »
I'm not much of a programmer, nor have I much experience looking at the technical jargon for it in Japanese, but I did my best:

Quote
コンパイル方法 - VC++ Tool Kit 2003 使用
How to Compile - Using VC++ Tool Kit 2003

  必要なもの:
Necessary Things:
     Visual C++ 2000以降または、Visual C++ Tool Kit 2003
     Windows 2003 SP1 Platform SDK
     DirectX 9 SDK
     Visual C++ Tool Kit 2003を使用する場合は、.NET Framework 1.1
     If you're using Visual C++ Tool Kit 2003, .NET Framework 1.1
     (Windows Updateで入手するのが早いです)
     (The fastest way to get it is Windows Update)

  環境構築
  Environment Architectures
     インターネットで「Visual C++ Toolkit 2003 での環境構築」を検索して
     見つかったページの解説に従って、各ツールをインストールしてください。
     苦労したくない場合は、デフォルトの設定でインストールしたほうがいいです。
Look up "Visual C++ Toolkit 2003's environment architecture" on the internet.
Then, follow the instructions on whatever page you find and install all of the tools.
If you don't to put too much effort into it, just set it up via the default settings.

  コンパイル
Compile
     適当な場所にファイルを解凍してください。
     まず、setvctk.batの以下の場所を自分の環境に合わせて編集してください。
Decompress the files in the appropriate place.
First, edit setvctk.bat to include your programming environment.

     SET PATH=%PATH%;D:\ncdz\Tools
                     ^^^^^^^^
     ツールのインストールの際にインストール先を変更した場合は、該当する
     部分を書き換えてください。
     あとは、コマンドプロンプトでファイルを解凍したフォルダに移動してから
     make でコンパイルできると思います。
When installing the tools, make sure to change the corresponding address if you changed
the install path.
Finally, if you move to the directory that you decompressed the files to in a command prompt, you should be able to compile using the "make" command.

~DS
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http://www.youtube.com/user/DarknessSavior

simonbelmont2

  • Guest
Re: NCDZ emulator readme translation
« Reply #2 on: December 11, 2012, 01:23:27 pm »
Thank you for your help DarknessSavior.
Sadly the compilation was not working using VC++ Tool Kit 2003.
The program don't know how to compile "makefile" file.
I've tried using nmake but without any luck.
Finally I've compiled using GCC.
Don't know why the developer say in the readme that you can use make command to compile makefile because that command is for GCC and not for VC++ Tool Kit 2003.
By the way can you translate this:
Quote
コンパイル方法 - GCC 使用

  必要なもの:
     MAMEのホームページにある Win32 compile utilities (0.92-) の以下の二つのファイル
     ・MinGW-3.2.0-rc-3.exe
     ・mingw-over-092.zip

  環境構築
     1. MinGW-3.2.0-rc-3.exeを実行してMinGWをインストールします。
     2. mingw-over-092.zipを解凍してできたファイルを、MinGWをインストールしたフォルダに
        上書きコピーします。
     3. NEOGEO CDZ Emulatorのソースを解凍するとできる makefile の USE_VC7=1の前に # を
        付けてコメントアウトし、USE_GCC=1の前の # を削除して上書き保存します。

  コンパイル
     適当な場所にファイルを解凍してください。
     まず、setgcc.batを自分の環境に合わせて編集してください。

     ツールのインストールの際にインストール先を変更した場合は、該当する
     部分を書き換えてください。
     あとは、コマンドプロンプトでファイルを解凍したフォルダに移動してから
     make でコンパイルできると思います。

     注) ASM68Kコアを使用できるように修正しましたが、Intel系のCPUの場合は、Visual C++で
         コンパイルしたものよりも実行速度が落ちるようです。
I want to know if I used it correctly.
Thanks!

DarknessSavior

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Re: NCDZ emulator readme translation
« Reply #3 on: December 11, 2012, 04:26:41 pm »
Quote
コンパイル方法 - GCC 使用
How to Compile - Using GCC

  必要なもの:
Necessary Things:
     MAMEのホームページにある Win32 compile utilities (0.92-) の以下の二つのファイル
     ・MinGW-3.2.0-rc-3.exe
     ・mingw-over-092.zip
The following 2 files from the Win32 compile utilities (0.92-) on MAME's homepage:

  環境構築
Environment Architectures:
     1. MinGW-3.2.0-rc-3.exeを実行してMinGWをインストールします。
     2. mingw-over-092.zipを解凍してできたファイルを、MinGWをインストールしたフォルダに
        上書きコピーします。
     3. NEOGEO CDZ Emulatorのソースを解凍するとできる makefile の USE_VC7=1の前に # を
        付けてコメントアウトし、USE_GCC=1の前の # を削除して上書き保存します。
1. Install MinGW-3.2.0-rc-3.exe.
2. Extract the files from mingw-over-092.zip, then copy those into the MinGW install folder, overwriting the old files.
3. Extract the source of the NEOGEO CDZ Emulator. Then in the makefile, put a # in front of "USE_VC7=1" to comment it out, and remove the # in front of "USE_GCC", then save.

  コンパイル
Compile
     適当な場所にファイルを解凍してください。
     まず、setgcc.batを自分の環境に合わせて編集してください。
Decompress the files in the appropriate place.
First, edit setgcc.bat to include your programming environment.

     ツールのインストールの際にインストール先を変更した場合は、該当する
     部分を書き換えてください。
     あとは、コマンドプロンプトでファイルを解凍したフォルダに移動してから
     make でコンパイルできると思います。
When installing the tools, make sure to change the
corresponding address if you changed the install path.
Finally, if you move to the directory that you decompressed the files to in a command prompt, you should be able to compile using the "make" command.

     注) ASM68Kコアを使用できるように修正しましたが、Intel系のCPUの場合は、Visual C++で
         コンパイルしたものよりも実行速度が落ちるようです。

Note) I made it so you can use this with ASM68K Core processors, but if you're using an Intel CPU, the speed will be slower than if you compile it using Visual C++.

~DS
Red Comet: :'( Poor DS. Nobody loves him like RC does. :'(
Sliver-X: LET ME INFRINGE UPON IT WITH MY MOUTH
DSRH - Currently working on: Demon's Blazon, Romancing SaGa, FFIV EasyType.
http://www.youtube.com/user/DarknessSavior